看SuperIdal才終於看到中文翻譯歌詞。
也才感受到歌曲中的情緒,
不然以前聽yoga唱都不懂為何要用那樣的方式表達,
青峰在演唱會也唱了這首歌(這首歌真的好紅@@)
是更歇斯底里的。


附上原唱者RadioHead - Creep (acoustic)MV (張芸京版本就到Youtube看吧XD)

Creep
When you were here before      當妳出現在這裡時
Couldn't look you in the eye   我眼睛無法直視著妳
You're just like an angel      妳就像個天使
Your skin makes me cry         妳的臉龐讓我想哭泣
You float like a feather       妳就像那輕飄飄的羽毛
In a beautiful world           在這個美麗的世界
I wish I was special           我希望我也是如此與眾不同
You're so fu*kin' special      妳真是 fu*kin' 特別
But I'm a creep, I'm a weirdo. 但我是個怪胎 我是個怪人
What the hell am I doing here? 我到底在這兒幹麻
I don't belong here.           我不屬於這裡
I don't care if it hurts       我不在乎如果這會受傷
I want to have control         我想要有所控制
I want a perfect body          我想要完美的身體
I want a perfect soul          我想要完美的靈魂
I want you to notice           我希望妳注意
When I'm not around            當我不在附近時
You're so fu*kin' special      你真Fu*kin特別
I wish I was special           我希望我是特別的
But I'm a creep, I'm a weirdo. 但我是個討厭鬼 我是個怪胎
What the hell am I doing here? 我到底在這兒做什麼
I don't belong here.           我不屬於這裡
She's running out again,       妳又再次遠離我 離開
She's running out              妳又再次遠離我
She's run run run running out..妳離開了 離開 離開離開
Whatever makes you happy       無法讓妳得到任何快樂
Whatever you want              無法讓妳得到妳想要的
You're so fu*kin' special      妳真Fu*kin特別
I wish I was special...        我希望我是特別的
But I'm a creep, I'm a weirdo, 但我是個討厭鬼 我是個怪胎
I don't belong here.           我不屬於這裡
I don't belong here.           我並不屬於這裡
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 themoment 的頭像
    themoment

    實踐一切

    themoment 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()